x تبلیغات
سئو

دلایل شکست در کسب و کارهای اینترنتی

 اغلب کسب و کارهای اینترنتی که امروزه با شکست مواجه و نابود می شوند عواملی در پشت پرده ی آن ها است که شاید خیلی ها از آن ها آگاهی نداشته باشند. در مقابل کسب و کارهایی هم وجود دارند که به موفقیت هایی در دنیای اینترنت رسیده اند که این کسب و کارها هم دلایلی برای موفقیت شان دارند.

در این مقاله قصد دارم دلایل اصلی شکست در کسب و کارهای اینترنتی را عنوان کنم و در مورد آن ها توضیحاتی را به شما بدهم. تا افرادی که کسب و کار اینترنتی دارند یا قصد راه اندازی آن را دارند بتوانند کسب و کار خود را در مسیر موفقیت جلو ببرند و آن را با شکست رها نکنند.

 

اینفوگرافیک دلایل اصلی شکست در کسب و کارهای اینترنتی

 

1.ایده نامناسب برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی

اولین موردی که باعث شکست زود هنگام در کسب و کارهای اینترنتی می شود انتخاب ایده نامناسب برای شروع کسب و کار اینترنتی است. بعضی از کسب و کارها هستند که بدون تحقیق در بازار هدف و بدون در نظر گرفتن اینکه آیا این ایده می تواند نیاز مردم را رفع کند ایجاد می شوند. مدیران این کسب و کارها ممکن است بدون هدف و بدون علاقه ای به این حوزه کاری و صرفا به خاطر پر طرفدار بودن آن، کسب و کار اینترنتی خود را آغاز کنند. مسلما کاری که بدون هدف و علاقه دنبال شود به جایی نخواهد رسید. گاهی اوقات ممکن است ایده های خوبی هم برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود داشته باشند ولی با راه اندازی آن ممکن است آن چیزی در در ذهن خودشان تصور می کردند محقق نشود.

 

2.عدم ارزیابی بازار کار و رقبا

بعضی از کسب و کارها هستند که بدون تحقیق بازاری و رقبا و بدون داشتن طرح تجاری محکوم به شکست می شوند. مدیران این کسب و کار ها بدون ارزیابی و در نظر گرفتن بازار کار و محصولات و خدمات رقبایشان کسب و کار خود را آغاز می کنند. ممکن است ایده خوبی هم داشته باشند ولی بدون در نظر گرفتن موارد ذکر شده کسب و کار خود را به زودی با شکست مواجه می کنند.

بررسی رقبا یکی از مهمترین کارهایی است که یک کار آفرین اینترنتی باید انجام دهد. با بررسی رقبا و داشتن یک طرح تجاری خوب می توانید یک قدم جلوتر از رقبای خود باشید و کسب و کار اینترنتی خود را به خوبی آغاز کنید.

 

3.عدم استفاده صحیح از تبلیغات اینترنتی

بعضی از کسب و کارها هستند که با صرف هزینه های کلان برای تبلیغات اینترنتی، کسب و کار اینترنتی خود را در معرض شکست قرار می دهند. مدیران این کسب و کارها بدون داشتن هدف و استراتژی مشخص کمپین های تبلیغاتی خود را اجرا می کنند. به عنوان مثال ممکن است بنر تبلیغاتی که در سایتی قرار می دهند اصلا جذاب نباشد و مفهوم خاصی نداشته باشد و کاربر را به کلیک بر روی آن ترغیب نکند.

یا اینکه بعضی از مدیران کسب و کارها انتظار این را دارند که اکثر افرادی که از طریق تبلیغات برای اولین بار وارد سایت آن ها می شوند باید از آن ها خرید کنند در صورتی که این گونه نیست. اولا در تبلیغات اینترنتی باید بازدیدکننده را برای اولین باری که از سایت شما دیدن می کند به صفحه فرود خود هدایت کنید و اطلاعات تماسش را دریافت کنید و دوما در گام بعدی اعتماد او را جلب کنید و آن را به خریدار تبدیل کنید.

پیشنهاد ویژه همیار وب : ویژگی های کسب و کار اینترنتی چیست؟

 

4.عدم گذاشتن وقت کافی برای کسب و کار اینترنتی

بعضی از مدیران کسب و کارهای اینترنتی زمان کافی برای کار خود نمی گذارند. صرفا سایتی را راه اندازی می کنند و به حال خود رهایش می کنند. در صورتی که تولید محتوا و آپدیت سایت یکی از مهمترین کارهایی است که در هر کسب و کار اینترنتی باید رعایت شود. با تولید محتوای رایگان و ارزشمند در قالب های مختلف و در اختیار گذاشتن آن برای مخاطبان خود می توانید مشتریان بالقوه ای را به سایت خود هدایت کنید. و در گام های بعدی همین مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل تبدیل می شوند.

این گونه افراد وقت کافی برای شناخت و اجرای روش های جدید تبلیغات و بازاریابی اینترنتی برای کسب و کار خود نمی گذارند وهمین باعث می شود که از رقبای خود عقب بمانند و چه بسا در معرض شکست قرار بگیرند.

 

5.عدم کسب اطلاعات و مهارت های بیشتر

بسیاری از مدیران کسب و کارهای اینترنتی ممکن است تحت تاثیر راه اندازی کسب و کار خود هیجان زده باشند و به فکر گسترش علم و توانایی خود نباشند. همین ممکن است یکی از دلایل شکست آن ها در کسب و کار اینترنتی خود باشد. یکی از مولفه های کلیدی در کسب و کار اینترنتی ارتقاء مهارت ها و پشتیبانی های لازم است. اگر وقت این کارها را ندارند بهتر است برای این کار افرادی را استخدام کنند تا حداقل از رقبای خود عقب نمانند.

مطالعه و تحقیق کردن در زمینه حوزه ی کاری خود را هیچ وقت فراموش نکنید و هر روز به دنبال کسب اطلاعات و مهارت های بیشتر در کسب و کار خود باشید.

 

6.نداشتن صبر در کسب و کارهای اینترنتی

اکثر افرادی که کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی می کنند انتظار این را دارند که در کمترین زمان ممکن به سود زیاد برسند. درست است که در کسب و کارهای اینترنتی پتانسیل کسب درآمد های کلان وجود دارد  ولی این امر نیاز به زمان دارد و این گونه نیست که با راه اندازی یک سایت بشود در ماه اول کلی درآمد کسب کرد.

متاسفانه بعضی از مدیران سایت ها با این طرز تفکر و نداشتن صبر کافی نمی توانند در کسب و کار اینترنتی خود به موفقیت برسند و کسب و کار اینترنتی خود را با شکست رها می کنند و به سراغ کار دیگری می روند.

صبر و حوصله از عوامل اصلی در موفقیت کسب و کارهای اینترنتی است که با داشتن این دو فاکتور می توانید به نتایج دلخواه خود برسید.

 

7.کیفیت نامطلوب محصولات و خدمات

یکی دیگر از عواملی که در شکست کسب و کارهای اینترنتی دخیل است عدم داشتن محصولات و خدمات با کیفیت است. کیفیت محصولات چه از نظر محتوایی چه از نظرهای دیگر باید متناسب با نیازهای مشتریانتان باشد. با زیر نظر گرفتن محصولات رقبای خود تا حد زیادی می توانید کیفیت محصولات خود را بالا ببرید.

کسب و کارهای اینترنتی که محصولات و خدماتشان از کیفیت خوبی برخوردار نیست به مرور زمان مشتریان خود را از دست می دهند و با تبلیغ منفی توسط مشتریان ناراضی کسب و کار خود را در معرض نابودی قرار می دهند.

پیشنهاد می کنم مقاله اشتباهات رایج در کسب و کارهای اینترنتی را هم بخوانید

 

سخن آخر این است که مواردی که در این مقاله عنوان کردم تعدادی از عواملی بود که باعث شکست کسب و کارهای اینترنتی می شد. شما با در نظر گرفتن همین موارد کمک بسیاری در موفقیتتان در کسب و کار اینترنتی خود کنید و تا حدودی کسب و کار اینترنتی خود را از شکست دور کنید. امیدوارم مطالب گفته شده در این مقاله براتون مفید بوده باشد. منتظر انتقاد های سازنده شما عزیزان در قسمت کامنت ها هستم.

منبع : همیار وب

چگونه كسب و كار اينترنتي راه اندازي كنيم؟

 با گذشت زمان و افزايش كاربران اينترنت روز به روز كسب و كارهاي اينترنتي را مي بينيد كه در حوزه هاي مختلف فعاليت مي كنند و موفقيت هاي بسياري را هم كسب كرده اند. آيا پشت اين كسب و كار ها آدم هاي عجيب و غريبي با سرمايه هاي ميلياردي وجود دارند؟ جواب اين سوال مسلما نـه است! چون تمام كسب و كارهايي كه اكنون به غول هاي اينترنتي تبديل شده اند از همان ابتداي شروع كار با سرمايه هاي زياد كارشان را شروع نكرده اند.

بعضي ها با اين باور كه براي راه اندازي كسب و كار اينترنتي حتما احتياج به سرمايه گذاري زياد است هيچ وقت نمي  توانند كسب و كار اينترنتي خود را راه اندازي كنند. بعضي هاشون هم شايد ايده هاي خيلي خوبي هم داشته باشند ولي با ترسي كه از شروع كسب و كار اينترنتي دارند هيچ وقت ايده هاشون عملي نخواهد شد.

بعضي ها هم هستند كه فكر مي كنند براي شروع كسب و كار اينترنتي حتما نياز به دفتر كار و اخذ مجوزهاي مختلف است. در صورتي كه كسب و كارهايي هستند كه با وجود درآمدهاي زياد در ماه و سال هنوز در خانه ي خود به كار خود ادامه مي دهند و مجوزي براي اين كار ندارند.

در كشور خودمان كساني هستند كه از طريق كسب و كار اينترنتي به درآمد هاي ميلياردي در سال رسيده اند. تنها راز موفقيت اين افراد به نظر من شناخت بازار هدف است. روي خدمات يا محصولي كه نياز بسياري از افراد است دست گذاشته اند و در آن زمينه فعاليت مي كنند. نياز مردم را به خوبي شناسايي كرده اند و روي يك حوزه به صورت تخصصي كار مي كنند. بسياري از آن ها در حوزه كاري خود اولين نفري بودند كه كسب و كار اينترنتي راه اندازي كردند. فكر مي كنم مواردي كه اشاره كردم دلايل قانع كننده اي براي موفقيت در كسب و كار اينترنتي باشد.

 

چگونه كسب و كار اينترنتي راه اندازي كنيم؟

 

چگونه كسب و كار اينترنتي راه اندازي كنيم؟

در اين مقاله سعي دارم شما را با چگونگي راه اندازي كسب و كار اينترنتي آشنا كنم و راهي را به شما نشان دهم  كه با كمترين هزينه و سرمايه گذاري بتوانيد كسب و كار اينترنتي خود را هرچه سريع تر راه اندازي كنيد.

در ابتد بايد اين را مشخص كنيد كه هدفتون از راه اندازي كسب و كار اينترنتي چي هست؟ بايد بدانيد بازار هدفي كه مشخص كرده ايد چقدر پتانسيل دارد و آيا در آينده قابل رشد است يا خير. آيا حوزه ي كاري كه انتخاب كرده ايد در بين كاربران اينترنتي طرفدار دارد. در حوزه ي كاري شما رقابت به چه ميزان است.

براي پاسخ به تمام اين سوالات مي توانيد از ابزارهايي مثل شبكه هاي اجتماعي مثل اينستاگرام و سايت هايي كه  كاربران بيشتر از آن ها استفاده مي كنند مثل گوگل استفاده كنيد.

بعد از تعيين كردن حوزه ي كاري خود و مشخص كردن اين كه كسب و كار اينترنتي خود در چه زمينه اي است و چه هدفي دارد بايد سايت خود را راه اندازي كنيد.

بعضي از افراد فكر مي كنند براي طراحي و راه اندازي سايت بايد هزينه هاي زيادي را پرداخت كنند در صورتي كه خيلي راحت با سيستم هاي سايت سازي كه رايگان هستند مثل وردپرس مي توانند سايت خود را راه اندازي و به شكلي كه دوست دارند طراحي كنند.

بعد از طراحي سايت خود بايد خدمات و محصولاتي كه داريد را در سايت قرار دهيد و به فروش برسانيد.

بعضي از افراد هم هستند كه فكر مي كنند براي راه اندازي فروشگاه اينترنتي يا فروش محصولات خود حتما بايد انبار داشته باشند تا محصولاتشان را در آن نگداري كنند و اينكه حتما بايد با بانك قرار داد ببندند. ولي در صورتي كه اين طور نيست شما مي توانيد براي راه اندازي درگاه پرداخت آنلاين سايتتون از سايت هاي واسط پرداخت استفاده كنيد و با عضويت و احراز هويت در آن ها به راحتي در عرض چند دقيقه درگاه پرداخت سايت خودتون را به صورت كاملا رايگان راه اندازي كنيد. براي نگه داري محصولات و ارسال آن براي مشتري اولا محصولات خود را در خانه نگه داري كنيد دوما هر زمان كه براي شما سفارشي ثبت شد همان موقع محصول را به پست ببريد و براي مشتري ارسال كنيد. با اين كار نياز به آن نيست كه در ابتداي كار خود حتما با پست قرارداد ببنديد. هنگامي كه مشتري هاي شما زياد شدند و كسب و كار اينترنتي خودتون رونق گرفت مي توانيد براي راحتي كار خود با پست قرار داد ببنديد.

 

براي پيشرفت در كسب و كار اينترنتي چه كار بايد كرد؟

براي پيشرفت در كسب و كار اينترنتي بايد ترافيك سايت خودتون را افزايش بديد و كاربران سايت خودتون را زياد كنيد. براي اين كار مي توانيد از تبليغات اينترنتي كه روش هاي زيادي را دارد استفاده كنيد. اما در ابتداي كار نياز به هزينه كردن براي تبليغات نيست و شما با روش هاي رايگاني كه براي افزايش ترافيك سايت است مي توانيد كاربران سايتتون را زياد كنيد و در نتيجه افزايش فروش داشته باشيد.

براي تبليغات هم اين رو بدانيد موقعي كه از سايت خودتون مطمئن شديد براي اين كار هزينه كنيد و براي تبليغات بعدي هم اين نكته مهم است كه حتما از برگشت مبلغ تبليغ قبلي اين كار را دوباره انجام دهيد.

 

سخن آخر اين است كه براي شروع كسب و كار اينترنتي خود حتما تحقيق كنيد و بي گدار به آب نزنيد. همانطور كه ابتداي مقاله عرض كردم افرادي از اين راه ميلياردر شدند ولي به اين نكته اشاره نكردم كه افرادي هم بودند با سرمايه گذاري هاي كلان در اين زمينه موفق نبوده اند چون شناخت كافي نداشتند. براي اينكه بدانيد چگونه كسب و كار اينترنتي راه اندازي كنيم؟ حتما از آموزش هاي ديگر كه در اينترنت موجود است استفاده كنيد و به همين مقاله  بسنده نكنيد. اميدوارم اين مقاله براتون مفيد بوده باشد و هرچه سريع تر كسب و كار اينترنتي خودتون را آغاز كنيد.

 

منبع : هميار وب 

ويژگي هاي كسب و كار اينترنتي چيست؟

 يكي از شغل هايي كه ميشه با آن به كسب درآمد ثابت و ميليوني رسيد كسب و كار اينترنتي است. امروزه كسب و كارهاي اينترنتي خيلي گسترده شده است و روز به روز مي بينيد كه شغل هايي كه اصلا فكر نمي كرديد اينترنتي بشه به صورت اينترنتي شده اند مثل زودفود يا تاكسي ياب هاي آنلاين. در اين مقاله قصد دارم ويژگي هاي كسب و كار اينترنتي كه باعث مي شود افراد زيادي به آن روي آوردند را عنوان كنم.

 

چرا كسب و كار اينترنتي؟

پتانسيلي كه در كسب و كارهاي اينترنتي وجود دارد در هيچ يك از كسب و كارهاي ديگر وجود ندارد. كسب و كارهاي اينترنتي با پتانسيلي كه دارند مي توانند درآمد پايدار و ثابتي را براي شما ايجاد كنند. يكي از دلايل آن عدم محدوديت در زمان و مكان است. به طور مثال شما مي توانيد خدمات خود را به صورت 24 ساعته و به افرادي كه در جنوب كشور يا حتي در خارج از كشور هستند هم ارائه كنيد.

با كسب و كار اينترنتي بدون اينكه هميشه سركار باشيد مي توانيد درآمد زايي داشته باشيد. هر زمان كه دوست  داريد از خواب بيدار شويد. هر زمان كه دوست داريد مي توانيد به خودتان مرخصي بدهيد و به مسافرت و تفريح برويد.

با كسب و كار اينترنتي خودتان رئيس خودتان باشيد

 

ويژگي هاي كسب و كار اينترنتي چيست؟

كسب و كارهاي اينترنتي مزيت ها و ويژگي هاي منحصر به فردي دارند كه در هيچ كسب و كاري وجود ندارد كه من در ادامه به تعدادي از آن ها اشاره مي كنم

 

1.انعطاف پذيري

همان طور كه در بالا به آن اشاره كردم از ويژگي هاي مهم كسب و كار اينترنتي انعطاف پذيري آن است. با كسب و كار اينترنتي مي توانيد كارهايي كنيد كه در هيچ كدام از كسب و كارهاي ديگر نمي توانيد آن ها را انجام دهيد. به عنوان  مثال مي توانيد كسب و كار اينترنتي خود را به صورت اتوماتيك كنيد و در حالي كه خواب هستيد هم درآمد زايي كنيد.

 

2.بدون نياز به سرمايه اوليه

در كسب و كارهاي اينترنتي مي توان با كمترين سرمايه ممكن كار خود را شروع كنيد. شما در ابتدا مي توانيد با كمترين هزينه كسب و كار اينترنتي خود را استارت بزنيد و در ادامه براي آن هزينه هايي را كنيد. البته به نوع كسب و كار اينترنتي هم بستگي دارد مثلا اگر اطلاعاتي كه خودتان داريد را مي خواهيد به علاقه مندان و مخاطبين خود بفروشيد واقعا نياز به سرمايه آن چناني نداريد و فقط با راه اندازي سايت و يك استراتژي خوب بازاريابي اينترنتي مي  توانيد كسب و كار اينترنتي سود آوري را داشته باشيد.

 

3.كمترين ريسك ممكن

راه اندازي كسب و كار اينترنتي با سرمايه كم يعني كمترين ريسك ممكن. شما با كمترين موانع موجود در بازار كار مي توانيد كسب و كار اينترنتي خود را شروع كنيد.

 

4.بدون نياز به هزينه هاي جانبي

بدون نياز به هزينه هاي جانبي مي توانيد كسب و كار اينترنتي خود را راه اندازي كنيد. بدون اينكه هزينه دفتر كار يا كارمند بدهيد مي توانيد كسب و كار خود را در منزل خود آغاز كنيد. بدون اينكه جوازي براي كسب و كار خود بگيريد و يا اينكه مالياتي براي كار خود بدهيد مي توانيد كسب و كار اينترنتي داشته باشيد.

مقاله سرمايه مورد نياز براي راه اندازي كسب و كار اينترنتي را هم بخوانيد

 

5.اتوماتيك سازي فرايند درآمد زايي

يكي از بهترين ويژگي هاي كسب و كارهاي اينترنتي اتوماتيك كردن آن است. شما مي توانيد فرايند فروش محصول و تحويل دادن آن به مشتري را اتوماتيك بدون دخالت كسي انجام دهيد. با سيستم ايميل ماركتينگ مي توانيد  بازديدكنندگان سايتتان را به مشتري هاي بالقوه و در نهايت به مشتري هاي بالفعل تبديل كنيد. با اتوماتيك كردن كسب و كار اينترنتي خود بدون افزايش ترافيك سايت مي توانيد فروش خود را چندين برابر كنيد. و از اين طريق مي توانيد درآمد ثابت و پايداري داشته باشيد

 

6.با كسب و كار اينترنتي رئيس خود مي شويد

چگونه با كسب و كار اينترنتي رئيس خود مي شويد؟ شما بدون نياز به اينكه هر روز صبح راس ساعت به خصوصي سر كار حاضر باشيد يا اينكه براي كسي كار كنيد مي توانيد رئيس خود باشيد. به واسطه ي كسب و كار اينترنتي هر زمان كه دوست داريد از خواب بيدار مي شويد يا مي توانيد هر زمان كه دوست داريد سركار خود حاضر شويد. خيلي مهم است كه براي خود كار مي كنيد و با كاري كه به آن علاقه داريد كسب درآمد مي كنيد.

مقاله با دست پر كسب و كار اينترنتي خود را راه اندازي كنيد را هم بخوانيد

 

سخن آخر اين است كه كسب و كارهاي اينترنتي ويژگي هاي بسياري دارند كه خودتان به آن فكر كنيد مي توانيد به موارد بيشتري پي ببريد. من در اين مقاله فقط تعدادي از آن ها را عنوان كردم. قصدم از نوشتن اين مقاله اين بود كه با اين ويژگي هايي كه از كسب و كار اينترنتي براي شما نام بردم به شما انگيزه اي به راه اندازي كسب و كار اينترنتي  بدهم. بهتون پيشنهاد مي كنم اگر ايده نابي داريد حتما روي آن تمركز كنيد و كسب و كار اينترنتي خودتان را راه

اندازي كنيد.

 

منبع : هميار وب

صفحه قبل 1 صفحه بعد