با گذشت زمان و افزايش كاربران اينترنت روز به روز كسب و كارهاي اينترنتي را مي بينيد كه در حوزه هاي مختلف فعاليت مي كنند و موفقيت هاي بسياري را هم كسب كرده اند. آيا پشت اين كسب و كار ها آدم هاي عجيب و غريبي با سرمايه هاي ميلياردي وجود دارند؟ جواب اين سوال مسلما نـه است! چون تمام كسب و كارهايي كه اكنون به غول هاي اينترنتي تبديل شده اند از همان ابتداي شروع كار با سرمايه هاي زياد كارشان را شروع نكرده اند.

بعضي ها با اين باور كه براي راه اندازي كسب و كار اينترنتي حتما احتياج به سرمايه گذاري زياد است هيچ وقت نمي  توانند كسب و كار اينترنتي خود را راه اندازي كنند. بعضي هاشون هم شايد ايده هاي خيلي خوبي هم داشته باشند ولي با ترسي كه از شروع كسب و كار اينترنتي دارند هيچ وقت ايده هاشون عملي نخواهد شد.

بعضي ها هم هستند كه فكر مي كنند براي شروع كسب و كار اينترنتي حتما نياز به دفتر كار و اخذ مجوزهاي مختلف است. در صورتي كه كسب و كارهايي هستند كه با وجود درآمدهاي زياد در ماه و سال هنوز در خانه ي خود به كار خود ادامه مي دهند و مجوزي براي اين كار ندارند.

در كشور خودمان كساني هستند كه از طريق كسب و كار اينترنتي به درآمد هاي ميلياردي در سال رسيده اند. تنها راز موفقيت اين افراد به نظر من شناخت بازار هدف است. روي خدمات يا محصولي كه نياز بسياري از افراد است دست گذاشته اند و در آن زمينه فعاليت مي كنند. نياز مردم را به خوبي شناسايي كرده اند و روي يك حوزه به صورت تخصصي كار مي كنند. بسياري از آن ها در حوزه كاري خود اولين نفري بودند كه كسب و كار اينترنتي راه اندازي كردند. فكر مي كنم مواردي كه اشاره كردم دلايل قانع كننده اي براي موفقيت در كسب و كار اينترنتي باشد.

 

چگونه كسب و كار اينترنتي راه اندازي كنيم؟

 

چگونه كسب و كار اينترنتي راه اندازي كنيم؟

در اين مقاله سعي دارم شما را با چگونگي راه اندازي كسب و كار اينترنتي آشنا كنم و راهي را به شما نشان دهم  كه با كمترين هزينه و سرمايه گذاري بتوانيد كسب و كار اينترنتي خود را هرچه سريع تر راه اندازي كنيد.

در ابتد بايد اين را مشخص كنيد كه هدفتون از راه اندازي كسب و كار اينترنتي چي هست؟ بايد بدانيد بازار هدفي كه مشخص كرده ايد چقدر پتانسيل دارد و آيا در آينده قابل رشد است يا خير. آيا حوزه ي كاري كه انتخاب كرده ايد در بين كاربران اينترنتي طرفدار دارد. در حوزه ي كاري شما رقابت به چه ميزان است.

براي پاسخ به تمام اين سوالات مي توانيد از ابزارهايي مثل شبكه هاي اجتماعي مثل اينستاگرام و سايت هايي كه  كاربران بيشتر از آن ها استفاده مي كنند مثل گوگل استفاده كنيد.

بعد از تعيين كردن حوزه ي كاري خود و مشخص كردن اين كه كسب و كار اينترنتي خود در چه زمينه اي است و چه هدفي دارد بايد سايت خود را راه اندازي كنيد.

بعضي از افراد فكر مي كنند براي طراحي و راه اندازي سايت بايد هزينه هاي زيادي را پرداخت كنند در صورتي كه خيلي راحت با سيستم هاي سايت سازي كه رايگان هستند مثل وردپرس مي توانند سايت خود را راه اندازي و به شكلي كه دوست دارند طراحي كنند.

بعد از طراحي سايت خود بايد خدمات و محصولاتي كه داريد را در سايت قرار دهيد و به فروش برسانيد.

بعضي از افراد هم هستند كه فكر مي كنند براي راه اندازي فروشگاه اينترنتي يا فروش محصولات خود حتما بايد انبار داشته باشند تا محصولاتشان را در آن نگداري كنند و اينكه حتما بايد با بانك قرار داد ببندند. ولي در صورتي كه اين طور نيست شما مي توانيد براي راه اندازي درگاه پرداخت آنلاين سايتتون از سايت هاي واسط پرداخت استفاده كنيد و با عضويت و احراز هويت در آن ها به راحتي در عرض چند دقيقه درگاه پرداخت سايت خودتون را به صورت كاملا رايگان راه اندازي كنيد. براي نگه داري محصولات و ارسال آن براي مشتري اولا محصولات خود را در خانه نگه داري كنيد دوما هر زمان كه براي شما سفارشي ثبت شد همان موقع محصول را به پست ببريد و براي مشتري ارسال كنيد. با اين كار نياز به آن نيست كه در ابتداي كار خود حتما با پست قرارداد ببنديد. هنگامي كه مشتري هاي شما زياد شدند و كسب و كار اينترنتي خودتون رونق گرفت مي توانيد براي راحتي كار خود با پست قرار داد ببنديد.

 

براي پيشرفت در كسب و كار اينترنتي چه كار بايد كرد؟

براي پيشرفت در كسب و كار اينترنتي بايد ترافيك سايت خودتون را افزايش بديد و كاربران سايت خودتون را زياد كنيد. براي اين كار مي توانيد از تبليغات اينترنتي كه روش هاي زيادي را دارد استفاده كنيد. اما در ابتداي كار نياز به هزينه كردن براي تبليغات نيست و شما با روش هاي رايگاني كه براي افزايش ترافيك سايت است مي توانيد كاربران سايتتون را زياد كنيد و در نتيجه افزايش فروش داشته باشيد.

براي تبليغات هم اين رو بدانيد موقعي كه از سايت خودتون مطمئن شديد براي اين كار هزينه كنيد و براي تبليغات بعدي هم اين نكته مهم است كه حتما از برگشت مبلغ تبليغ قبلي اين كار را دوباره انجام دهيد.

 

سخن آخر اين است كه براي شروع كسب و كار اينترنتي خود حتما تحقيق كنيد و بي گدار به آب نزنيد. همانطور كه ابتداي مقاله عرض كردم افرادي از اين راه ميلياردر شدند ولي به اين نكته اشاره نكردم كه افرادي هم بودند با سرمايه گذاري هاي كلان در اين زمينه موفق نبوده اند چون شناخت كافي نداشتند. براي اينكه بدانيد چگونه كسب و كار اينترنتي راه اندازي كنيم؟ حتما از آموزش هاي ديگر كه در اينترنت موجود است استفاده كنيد و به همين مقاله  بسنده نكنيد. اميدوارم اين مقاله براتون مفيد بوده باشد و هرچه سريع تر كسب و كار اينترنتي خودتون را آغاز كنيد.

 

منبع : هميار وب